Вийшовши з-під «опіки» районів, об’єднані громади отримали можливість ефективно розвивати освіту на своїй території.
Про це у програмі «Сучасна громада» Українського радіо сказала Ірина Когут, експерт програми «ULEAD з Європою».
За її словами, після об’єднання громада управляє усіма школами і дитсадками на своїй території. Вона має для цього повноваження, залучає ресурси і несе відповідальність.
«Громади визначають, яким чином надати освітні послуги, дітям, які мешкають на їхній території. Для цього ОТГ формують навчальну мережу: відкривають, розширюють садочки, школи, підвищують чи понижують їхній ступінь, організовують доїзд учнів, оснащують класи тощо. Крім того, громада призначає директорів шкіл та завідувачів дитсадків. Отже там мешканці через обрану ними місцеву владу можуть впливати на якість освіти в їхній громаді», – пояснила вона.
Для цього, за словами експерта, ОТГ створює власне управління освіти, що дозволяє перезавантажити всю систему управління освітою в громаді. «Громада сама визначатиме, скільки службовців у відділі освіти їм потрібно і за що вони відповідатимуть. У невеликих громадах цілий відділ, можливо, і не потрібен, там може бути лише заступник голови з питань освіти і бухгалтерія, яка відповідає за всю гуманітарну сферу», – зазначила Ірина Когут.
Експерт нагадала, що в районі грошима на освіту розпоряджається РДА, а рішення приймає райрада. Це складно і неефективно. «В ОТГ ж гроші на освіту використовуються ефективніше, бо громада розпоряджається ними одноосібно і звітує за це», сказала вона.
Також експерт зазначила, що проекти розвитку освіти в ОТГ – серед пріоритетних для надання державної та міжнародної підтримки. Це дає можливість громадам залучати додаткові ресурси та підвищувати якість освіти на своїй території.
Запис програми слухайте ТУТ
Джерело: Децентралізація